Název: Name: | Albatros D.XI | Albatros D.XI |
Originální název: Original Name: | Albatros D.XI | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1918 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 494 kg | 1089 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 689 kg | 1519 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,000 m | 26ft 2,95in |
Délka: Length: | 5,580 m | 18ft 3,68in |
Výška: Height: | 2,860 m | 9ft 4,59in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,5 m2 | 199.13 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Siemens-Halske Sh.III o výkonu 118 kW/160 k čtyř nebo dvoulistá dřevěná vtule | Siemens-Halske Sh.III, power 158 hp four- or two-blade wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 190 km/h v ? m | 118.1 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,1 min do 5000 m | 15,1 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15 | 2x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | První Albatros používající rotační motor. Postaveny byly dva prototypy, lišící se čtyřlistou vrtulí a vyváženými křidélky na prvním a dvoulistou vrtulí a ke konci se rozšiřujícími se křidélky na druhém stroji. Druhý z nich, 2209/18, se účastnil druhé souteže o nový stíhací letoun na jaře 1918, ale byl zničen při přistání. 2208/18 se účastnil následující souteže, kde předvedl dobré výsledky, ale série objednána nebyla. Vytrvalost: 1,5 h | Endurance: 1.5 hr |
Zdroje: Sources: | Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. www.aviastar.org www.theaerodrome.com www.theaerodrome.com http://www.airwar.ru/enc/fww1/albatd11.html |
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.XI |
Kamufláž | Prototypová |
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 2209/18 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros D.XI |
Kamufláž | Prototypová |
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 2209/18 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |